Wat kan een kaart betekenen?
Een goede kaart voor een logistiek bedrijf toont puur de informatie die nodig is. Een logistieke kaart zou een wegenkaart kunnen zijn maar ook een postcodekaart als daar intern mee gewerkt wordt. Rayonkaarten en of zonekaarten met een indeling qua verzendkosten of levertijd/data kunnen ook zeer nuttig zijn. Een goede logistieke kaart geeft inzicht in de werkwijze en bespaart boven alles tijd en geld. Zo kan het visualiseren van tekst, een rayon of route een verhelderend en duidelijk beeld geven.
"Kaarten geven onmiddellijk inzicht, in tegenstelling tot een paar regels tekst"
Wat zijn de keuzes?
Uiteraard hebben we een aantal standaard wegenkaarten die we in de webshop verkopen die zich goed lenen als basismateriaal. Op maat gemaakte logistieke kaarten geven vaak rayonindelingen aan of concentreren zich op een bepaald gebied, al dan niet met een toevoeging van 2, 3 of 4 cijferige postcodes. Dit kan dan gecombineerd worden met verschillende soorten wegentypen.
Een kaart laten samenstellen?
Het is vaak lastig om precies aan te geven waar te beginnen met een eigen kaart op maat. Het meest belangrijke aan een kaart is de functie van de kaart. Al het andere is ondergeschikt, en heeft minder prioriteit. In samenspraak met onze experts kan er een goed begin gemaakt worden en zullen we over-
zichtelijk de wensen doornemen. Eenmaal alles op een rij wordt er een prijsindicatie doorgegeven met eventueel een aantal voorbeelden. Als de prijs akkoord is is er veelvuldig contact tot de laatste wijziging in orde is, inclusief visuele proefjes. De kaart wordt uiteindelijk keurig opgeleverd.